Onze 5e verjaardag - een half decennium aan hoogtepunten!

Onze 5e verjaardag - een half decennium aan hoogtepunten!

We kunnen het nog niet helemaal geloven, maar deze maand viert Rosalique haar 5e verjaardag! In deze blog blikken we terug op vijf ongelooflijke jaren, waarin we ons kleine familiebedrijf internationaal hebben gebracht, ons geweldige team hebben laten groeien en vooral: zoveel mensen hebben geholpen zich zelfverzekerder te voelen in hun eigen huid!

Rosalique werd in 2018 gelanceerd in samenwerking met Zwitserse en Franse dermocosmetische wetenschappers. Door de kracht van natuurlijk actieve ingrediënten te combineren met de nieuwste trends en technologieën in de schoonheidsindustrie, wil Rosalique de snelste, veiligste en meest effectieve oplossing zijn voor roodheid in het gezicht. We realiseerden ons echter al snel dat Rosalique niet alleen voor roodheid en rosacea was, en onze Miracle Formula werd een vaste favoriet bij mensen met eczeem, acne, psoriasis en een gevoelige huid - maar ook bij mensen die gewoon op zoek zijn naar een snelle, natuurlijke make-up.

Hoewel we in het Verenigd Koninkrijk werden gelanceerd, duurde het niet lang voordat Rosalique ook internationaal doorbrak. Rosalique werd al snel een hit in Denemarken en Nederland en is momenteel verkrijgbaar in meer dan 20 landen! Ook in het Verenigd Koninkrijk hebben we onze activiteiten uitgebreid, waardoor Rosalique toegankelijker is dan ooit: het is nu verkrijgbaar in alle 9 Fenwick-winkels en in tal van onafhankelijke gezondheidswinkels, schoonheidssalons en warenhuizen. En vanaf 2022 kunt je Rosalique ook in de lucht kopen: we zijn verkrijgbaar in het inflight magazine van TUI, dat beschikbaar is op alle vluchten van en naar het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Kort na onze lancering kreeg Rosalique het keurmerk van het Good Housekeeping  Institute - met een score van 77/100. De labtesten toonden een onmiddellijke vermindering van de zichtbaarheid van roodheid, plus de roodheid was gekalmeerd na dagelijks gebruik van Rosalique gedurende de hele periode van 8 weken. Hoofdredacteur Abby Hubbart zei zelfs: "Ik besloot het product zelf te gaan gebruiken omdat ik een sterk gekleurde, rood getinte teint heb. Ik heb nu een veel egalere
huidskleur en mijn teint ziet er gladder en jeugdiger uit. Ik ben echt helemaal verkocht en dit zou mijn favoriete beautyproduct op een onbewoond eiland zijn."


Maar niet alleen het Good Housekeeping Institute ontdekte de kracht van Rosalique. In de loop der jaren zijn we genoemd door talloze publicaties, journalisten en visagisten van beroemdheden. We doken op in Nadine Baggott's Top 30 huidverzorgingsproducten voor je gezicht, Val Garland noemde Rosalique een basisproduct in haar kit en ELLE magazine noemde ons één van de beste kleurcorrectoren om roodheid en donkere kringen te maskeren. Rosalique heeft ook internationaal veel aandacht gekregen: Harper's Bazaar Nederland noemde het een "klein groen wonder" en verscheen in &C (een groot lifestyle magazine in Nederland), GQ Spanje en nog veel meer. Als kers op de taart waren we compleet overdonderd en ongelofelijk vereerd toen Caroline Hirons live in This Morning een tube Rosalique tevoorschijn haalde en ons noemde als een van de beste gezichts SPF's.

De unieke groene formule van Rosalique  heeft ook diverse beauty awards gewonnen. We werden bekroond met 'Best for Redness' in de Tatler Beauty Awards, 'Best Rosacea Product' in de Marie Claire Skin Awards en 'Best Anti-Redness Product' in de Woman&Home Awards. In 2022 waren we aanwezig bij de ASOS Beauty Awards en wonnen we 'Highly Commended' in de categorie Targeted Skincare Solution. Het was een geweldige avond en een fantastische ervaring om onze Rosalique te zien tussen al die grote merken en ongelooflijke producten. Een ander hoogtepunt uit 2021 is dat we officieel partner zijn geworden van Look Good Feel Better - een ongelooflijk goed doel dat het fysieke en emotionele welzijn van mensen met kanker helpt bevorderen. We doneren sindsdien een percentage van onze verkoop aan Look Good Feel Better en hebben op dit moment meer dan 15.000 pond opgehaald voor een doel dat ons, en zo velen, aan het hart gaat.

Afgelopen april kwam één van onze dromen uit toen we mochten samenwerken
met de geweldige Rose Gallagher - make-up artist, schrijfster en rosacea specialist. Rose wordt beschouwd als de grootste rosacea influencer van het Verenigd Koninkrijk met meer dan 100Kvolgers op haar sociale kanalen, en we mochten met haar samenwerken om aandacht te vragen voor rosacea awareness month en haar super betrokken publiek kennis te laten maken met Rosalique door middel van een exclusieve sample campagne!

Tot slot willen we jullie enorm bedanken voor jullie steun en enthousiasme voor Rosalique in de afgelopen vijf jaar. Dagelijks een verschil kunnen maken in het leven van mensen is het beste gevoel, en we vinden het geweldig om te zien hoe onze klanten hun natuurlijke schoonheid omarmen en hun zelfvertrouwen herwinnen.

   

                               

Het is een ongelooflijke vijf jaar geweest en we hebben nog meer spannend nieuws voor later dit jaar... Dus nogmaals bedankt en blijf op de hoogte!

Lees meer

SPF- Het kiezen van de juiste zonnebrandcrème voor de rosacea-gevoelige huid

SPF- Het kiezen van de juiste zonnebrandcrème voor de rosacea-gevoelige huid

Rosalique wint dubbel goud bij de Pure Beauty Awards 2024!

Rosalique wint dubbel goud bij de Pure Beauty Awards 2024!

De dermatoloog legt uit: 4 behandelingen voor rosacea

De dermatoloog legt uit: 4 behandelingen voor rosacea